Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023

Τα μανιτάρια

Άκουσα πρόσφατα σε ένα podcast που κατέληξε για τις σχέσεις, μου άρεσε το παράδειγμα της για τα μανιτάρια. Για παράδειγμα κάποιος - κάποια τρώει ένα μανιτάρι και δεν παθαίνει τίποτα αντιθέτως παίρνει όλες τις θρεπτικές ουσίες του και μια άλλη - άλλος παθαίνει αλλεργία. Άρα δεν υπάρχει τοξικότητα γενικά και αόριστα αλλά τοξικές σχέσεις κάποια σχέση για εσένα είναι καλή και για κάποιον άλλον αρνητική και αντίθετα κάποια σχέση για σένα είναι «τοξική» και για κάποια άλλη προοδευτική και την εξελίσσει. Δεν θα διαφωνήσω ούτε θα συμφωνήσω γιατί όντως είναι ένα σχεσιακό θέμα για κάθε άνθρωπο θα συμπληρώσω όμως ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είναι ένα μυστήριο της ζωής και θεωρώ ότι κάθε άνθρωπος το αντιμετωπίζει, το διαχειρίζεται πιστεύω ή μαθαίνει να διαχειρίζεται αυτό το μυστήριο βιωματικά και με διαφορετικό τρόπο, οπότε θα παραθέσω την προσωπική μου γνώμη από τα εργαλεία αντίληψης που έχω αναπτύξει για να αντιλαμβάνομαι τον κόσμο μέσα από μια σειρά εμπειριών-παραδειγμάτων.

Εμπειρία μαθηματικών στα μαθηματικά υπάρχει η έννοια του serendipity, «δηλαδή η ικανότητα να βρίσκεις αυτό που δεν ψάχνεις» Ν. Λυγερός. “Ότι αυτό το φαινομενικό λάθος είναι μια ένδειξη για κάτι καλλίτερο και η αυτή η ικανότητα σημαίνει ότι φαινομενικά μπορώ να εκμεταλλευτώ το λάθος” Ν. Λυγερός. Αυτό βιωματικά το έχω δει και αντιμετωπίσει στις κοινωνικές σχέσεις μου με τους Αργεντίνους και Αργεντίνες, χωρίς να είναι μαθηματικοί. Πως να κλέβουν την στιγμή, πως να κλέβουν και να νικούν στο παρά πέντε, ν εκμεταλλεύονται το λάθος. Τώρα το δικό τους, το δικό σου των άλλων δεν θα σου πω αλλά η ουσία είναι η διαχείριση του λάθος.

Εμπειρία πολεμικών τεχνών και συγκεκριμένα το Aikido, λέει ένα ρητό για να ανέβεις την κορυφή μπορείς να το κάνεις με διαφορετικό τρόπο, μέσα από διαφορετικό μονοπάτι. Για κάθε άνθρωπο ο δρόμος προς την προσωπική επιτυχία είναι διαφορετική και ο χρόνος είναι σχετικός όπως και η επιτυχία είναι σχετική, τώρα αν η επιτυχία σου φέρνει χαρά είναι άλλο αυτό, θεωρητικά ναι γιατί εσύ το επιλέγεις. Πάντως στην προπόνηση κάποια βασικά που μαθαίνεις από την αρχή είναι να κοιτάς τον αντίπαλο στα μάτια και να μην φοβάσαι να επιτεθείς γνωρίζοντας τις επιπτώσεις της επίθεσης αυτής, απλός στο aikido μαθαίνεις πως να το διαχειριστείς. Για παράδειγμα είναι κάποιες ασκήσεις, που αν δεν κάνεις επίθεση και ένταση δεν θα πονέσεις ο σκοπός είναι να αντιδράσεις να ασκήσεις πίεση με σκοπό να βιώσεις το πως αντιστρέφεται η δύναμη σου ή απλά να πονέσεις από την επίθεση σου και προσωπικά το αντιλαμβάνομαι ότι βιώνεις να αναλαμβάνεις την ευθύνη της επίθεση σου και τις συνέπειες που θα σου έρθουν στον εαυτό σου και το χειρότερό είναι ότι το ξέρεις. Με απλά λόγια μαθαίνεις πως να διαχειρίζεσαι την αντεπίθεση της επίθεση σου. Μαθαίνεις πως να διαχειρίζεσαι πως ο αντίπαλός σου εκμεταλλεύεται την επίθεση σου και το ωραίο είναι εις γνώση σου αυτό. Δεν είμαι ειδικός στο aikido αυτή είναι η αντίληψή μου από αυτή την μικρή επαφή που έχω και πως κάπως έτσι στο περιγράφω με λόγια το καλλίτερο είναι η προπόνηση φυσικά, η εξάσκηση και η επανάληψη και το ωραίο ρητό πέσε κάτω εφτά φορές και σήκω οχτώ.

Εμπειρία τάνγκο, όταν ξεκίνησα να μαθαίνω τάνγκο χόρευα με όλες με σκοπό να βελτιώνω τις χορευτικές δεξιότητες πίστευα ότι η ποσότητα σε κάνει καλλίτερο στη συνέχεια κατέληξα πολύ επιλεκτικός και διαπίστωσα ότι δεν είναι η ποσότητα αλλά η συμβατότητα. Αυτό βέβαια δεν ξύπνησα ένα πρωί και το σκέφτηκα αλλά το βίωσα και στη συνέχεια το επέλεξα. Αυτό που μου άρεσε, ήταν ο συντονισμός, η χημεία, ο βηματισμός, η απλότητα, η άνεση της ελευθερίας, η ενέργεια, η ένταση της ενέργειας, η κινητικότητα και τέλος η εναλλαγή της ενέργειας. Κατέληξα ότι όλα αυτά είναι συμβατότητα στην χορευτική σχέση. Και πως βρίσκεις την συμβατότητα δεν ξέρω και δεν θέλω να σου πω, έλα να χορέψεις τάνγκο να δω τι μπορείς να δεις. Είναι και αυτό στο μυστήριο, όλοι έχουν δύο πόδια, δύο χέρια, δύο μάτια και θεωρώ ότι όλοι χρειάζονται να περάσουν από αυτήν την διαδικασία της ζωής.

Εμπειρία συναισθημάτων, υπάρχει η τάση και η μόδα ότι όλα πρέπει να τα βλέπεις θετικά, να μην στεναχωριέσαι και να μην κλαις. Η προσωπική μου φιλοσοφία και ευτυχώς η δυστυχώς φιλοσοφώ από μικρό παιδί είναι ότι από την στιγμή που υπάρχει ο θάνατος δεν μπορεί να είσαι για πάντα καλά, να είσαι για πάντα χαρούμενος και να είσαι για πάντα στην κορυφή. Υπάρχει το γέλιο, υπάρχει ο θυμός, υπάρχει η χαρά, υπάρχει η στεναχώρια, υπάρχει το κλάμα υπάρχουν όλα τα συναισθήματα θετικά και αρνητικά το κλειδί είναι να κάνεις επαφή μαζί τους, να τα βιώνεις και να τα εκφράζεις και τότε αρχίζει μια συναισθηματική εμπειρία που «δια μαγείας» σε βοηθά να πατάς στα πόδια σου. Αυτό συναισθηματικά και ερωτικά είναι κάτι κοσμικά πολύ δυνατό στα πλαίσια του μυστηρίου της ζωής, μπορείς να εργάζεσαι δημιουργικά και ευχάριστα χωρίς να είσαι μηχανή, μπορείς και μαθαίνεις γνώση και παράγεις γνώση και μπορείς και ερωτεύεσαι ανεξάρτητα και ελεύθερα χωρίς αγκυλώσεις.

Εμπειρία shape άλλο ένα προσωπικό χακάρισμα, που δεν είναι χακάρισμα απλός στον σύγχρονο τρόπο ζωής πολλά πράγματα έχουν χαθεί και παραμερίζονται όπως είναι η χειρονακτική εργασία και η έλλειψη επαφής με τον φυσικό κόσμο και την φύση. Οπότε το να γυμνάζεις το σώμα σου στο γυμναστήριο ή στο σπίτι σου σε βοηθάει να είσαι σε shape και σε βοηθάει να πατάς καλλίτερα στα πόδια σου μεταφορικά και κυριολεκτικά. Αποκτάς αυτοπεποίθεση, βελτιώνεις την διατροφή σου, αρχίζεις και ξανά ανακαλύπτεις παλιές διατροφικές συνήθειες που σε συνδυασμό με την σημερινή επιστήμη μπορείς να κάνεις διατροφικό monitoring, αποκτάς υπομονή και σε βοηθάει και σε άλλες καθημερινές δραστηριότητες σου.

Από το ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, από την τηλεόραση στον υπολογιστή και από τον υπολογιστή στο κινητό αυτό σε μεγάλο βαθμό έχει διαμορφώσει και την στάση του σώματος σου, αν θες να ξεφύγεις από τον σύγχρονο τρόπο ζωής ξεκίνα να έχεις επαφή με το ένστικτο σου και βρες τους δικούς σου διεξόδους, τρόπους και βιώματα. Η προσωπική μου εμπειρία και δεν λέω να την ακολουθήσεις είναι το μυαλό με τα μαθηματικά, είναι η φωτογραμμετρία δηλαδή γεωμετρία με το aikido, είναι η τηλεπισκόπηση με το τάνγκο, είναι η ενέργεια με τα συναισθήματα και είναι και το shape με το γυμναστήριο. Ξέρω ότι είναι απλό και ότι δεν είναι εύκολο και σίγουρα δεν θα σε κρίνω εγώ και δεν θέλω να σε κρίνω. Όπως είπα η επαφή μας και η αντίληψη μας με τα κοσμικά μυστήρια και τις σχέσεις είναι μια διαδικασία για τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστή είναι όμως μια διαδικασία.

Κλείνοντας το σημαντικότερο είναι η ελευθερία βούλησης και επιλογής, θες κάτι εύκολο ή θες κάτι δύσκολο. Θες κάτι απλό ή κάτι πολύπλοκο. Θες κάτι έντονο ή χαλαρό. Θες κάτι ζεστό ή κρύο. Θες κάτι βρώμικο ή καθαρό. Θες κάτι με πόνο ή κάτι ευχάριστο. Θες κάτι αληθινό ή ψεύτικο. Θες κάτι περήφανο ή ταπεινό. Θες μοναξιά ή παρέα. Θες τρόπο ή κόπο. Θες ποσότητα ή ποιότητα. Θες συντονισμό ή μη συντονισμό. Θες χάος ή τάξη. Εσύ επιλέγεις, η προσωπική μου γνώμη από τα δικά μου βιώματα και σκέψεις, είναι ότι όλα θα τα βιώσεις και τα θετικά και τα αρνητικά, μπορεί να είσαι μόνος σου-μόνη σου μπορεί και με παρέα. Το κλειδί είναι πως θα τα διαχειριστείς, πως θα διαχειριστείς την νίκη, πως την ήττα, πως θα κάνεις επαφή με τα συναισθήματα σου, πως θα μετατρέπεις την παραμορφωμένη ενέργεια σε ενέργεια, πως θα κινηθείς, πως θα σηκωθείς, πως θα προχωρήσεις, τι δρόμο θα διαλέξεις, τι θες να φτίαξεις, τι σε εμπνέει και εν τέλει ελευθερία επιλογής αυτή είναι η οπτική μου.

Προσωπικά επιλέγω να βιώνω το μυστήριο της ζωής με τα θετικά και τα αρνητικά και την μετατροπή των αρνητικών σε θετικά, ν μαθαίνω πράγματα και να βελτιώνομαι λίγο λίγο τόσο για μένα όσο και για τη σύντροφο μου. Διαλέγω να είμαι χώμα και πάνω μου να ανθίζει η σύντροφος μου, όπως μου αρέσει να λέω και δεν αναφέρομαι στο “αιώνιο” σε κάθε κοινωνική σχέση μου, σε κάθε σύντροφο μου, σε κάθε φίλο μου ή φίλη μου και σε κάθε συνάδελφο θέλω να πιστέυω ότι η επαφή μαζί μου τους αφήνει λίγο καλλίτερους, λίγο περισσότερο σκεπτόμενους, λίγο περισσότερο χαρούμενους, όπως οι αργεντίνοι φίλοι μου λίγο ζωηρώτερους θα έλεγα. Όπως στα μαθηματικά με νόηση, λογική και φαντασία. Όπως στο Aikido με απλότητα, λεπτότητα και εναλλαγές. Όπως στο τάνγκο με ανεξαρτησία, συνεργασία και ανταλλαγή ενέργειας και όπως στο γυμναστήριο με δομή της σχέσης, της επαφής και της ζωής, τα χρόνια του χάους περάσανε για μένα. Να γίνομαι λίγο καλλίτερος και η ντάμα μου να γίνεται και εκείνη λίγο καλλίτερη που και αυτό είναι σχετικό, τουλάχιστον να γίνεται καλλίτερη σε αυτό που επιλέγει στο πλαίσιο της σχέσης μας και επαφή μας, αν θέλει. Μου αρέσει το σκάουτινγκ να βλέπω κάποια “χαρίσματα” σε ανθρώπους και να επενδύω σε αυτούς χωρίς να θέλω να πάρω κάτι πίσω, να τους δείχνω την οπτική μου χωρίς να τους χαλάω την διαδικασία του μυστηρίου. Φυσικά αν θέλουν και εκείνοι να με υπομένουν και να ακούσουν την γνώμη μου και δεν καίγομαι να λέω την γνώμη μου. Ελεύθερη βούληση είναι όλα, επαφή με τα συναισθήματα σου και ένστικτό με τα κοσμικά μυστήρια καλή συνέχεια, τύχη, επιλογή και υπομονή όλα στο παιχνίδι είναι όλα στην διαδικασία είναι.

 


 

στρουμφίτα

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου